Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Соколюк Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Соколюк Л. Д. 
Естетичні властивості дизайн-об'єктів та формування індивідуального стилю / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 3. - С. 18-21. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто питання індивідуального стилю в українському дизайні, що має виділяти його серед даного виду мистецтва інших країн світу, а також роль традицій української народної культури у вирішенні даної проблеми.

Рассмотрены вопросы индивидуального стиля в украинском дизайне, что выделяло бы его среди других стран мира, а также роль традиций украинской народной культуры в решении этой проблемы.

The article discusses the questions of individual style of Ukrainian design that distinguishes Ukraine among other countries of the world, it discusses the role of traditions Ukrainian folk culture in solving this problem.


Ключ. слова: український дизайн, естетичний смак, народне мистецтво, індивідуальний стиль
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.3(4Укр)-2-17

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Соколюк Л. Д. 
"Лісова пісня" Лесі Українки в ілюстраціях та оформленні Олени Сахновської / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 1. - С. 67-71. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено творчість О.Сахновської, зокрема, особливості графіки, багатство відтінків її гравюри, що сприяли поглибленому відображенню природи, показу її впливу на дії та переживання героїв драми "Лісова пісня", відтворенню емоційності літературного твору.

Исследовано творчество Е.Сахновской, штриховка которой приобрела особые серебристые оттенки, что делало ее гравюры богатыми и прозрачными. Это помогало художнице ощущить природу, показать ее влияние на действия и переживания героев драмы "Лісова пісня", воссоздать эмоциональность литературного произведения.

At Sahnovskoy the shading gets the special silvery shades, which do its engravings rich and transparent. It helps painter to look sensations spirituality of a nature, to show its influence on actions, experience of the heroes of a drama, reconstitute the emotional order of literary product.


Ключ. слова: художник, мистецтво, історія, ілюстрація
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ157.546(4Укр)я6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Соколюк Л. Д. 
Михайло Бойчук як графік / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 8. - С. 7-15. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано графічні роботи засновника бойчукізму Михайла Бойчука, які збереглися, а також виявлено образи-символи, що зв'язують його мистецтво з глибинними народними коренями, і які використано бойчукістами. Розглянуто пошуки Бойчуком сучасної мистецької форми.

Проанализированы сохранившиеся графические работы основоположника бойчукизма Михаила Бойчука, выявлены образы-символы, связывающие его искусство с глубинными народными корнями, и использованные бойчукистами. Рассмотрены поиски Бойчуком современной художественной формы.

The article is dedicated to the graphic works of Mychailo Boichuk as a founder of Boichukism. It analyses images-symbols connecting his art the profound folk roots used by Boichukists. The author also examines the searches by Boichuk of contemporary art forms.


Ключ. слова: українське мистецтво, бойчукізм, графіка, художня форма, образи-символи
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Соколюк Л. Д. 
Проблема національного стилю в Українському мистецтві першої третини ХХ століття (специфіка еволюції) / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 4. - С. 16-27. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Визначено особливості еволюції проблеми національного стилю в українському мистецтві першої третини ХХ ст., її зв'язку з ідеями європейського романтизму, традиціями української народної культури.

Определены особенности эволюции проблемы национального стиля в украинском искусстве первой трети ХХ в., её связи с идеями европейского романтизма, традициями украинской народной культуры.

The article deals with peculiarities of evolution of national style in Ukrainian art of the first third of 20th century: connection of ideas of European romanticism, traditions of Ukrainian folk culture. The author analyses the contribution of artists G.Narbut, M.Boichuk and V.Krychevsky in solving this problem.


Ключ. слова: українське мистецтво, національний стиль, українська народна культура, європейський романтизм, бойчукізм
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)61-17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Соколюк Л. Д. 
Проблема національної форми в українському мистецтві та мистецтвознавстві ХХ століття / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 7. - С. 51-59. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Висвітлено еволюцію проблеми національної форми в українському мистецтві та мистецтвознавстві ХХ ст. Розглянуто внесок у вивчення даного питання основоположників формального методу німецьких учених А. Гільдебранда та Г. Вельфліна, українських митців О.Богомазова, К.Малевича, О.Архипенка, М.Бойчука, мистецтвознавців І.Врони, Л.Федорович-Малицької, художнього критика Г.Міщенка та деяких інших представників української культури.

Освещена эволюция проблемы национальной формы в украинском искусстве и искусствоведении ХХ века. Рассмотрен вклад в изучение этого вопроса основоположников формального метода немецких ученых А. Гильдебранда и Г. Вельфлина, украинских художников А.Богомазова, К.Малевича, А.Архипенко, М.Бойчука, искусствоведов И.Вроны, Л.Федорович-Малицкой и некоторых других представителей украинской культуры.

The article deals with the evolution of national form problem in Ukrainian art and art criticism of the 20th century. The author analyses the contribution to studying this question by German founders of formal method A. Gildebrand and H. Welflin, Ukrainian artists O. Bogomazov, K. Malevich, O. Arkhipenko, M. Boichuk, art critics I. Vrona, L. Fedorovich-Malitska and some other representatives of Ukrainian culture.


Ключ. слова: українське мистецтво, мистецтвознавство, теорія мистецтва, формальний метод, художня форма
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4укр)6-17 + Щ10г(4УКР)6-17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соколюк Л. Д. 
Риси експресіонізму в творчості представників школи Михайла Бойчука / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 5. - С. 24-34. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто особливості експресіоністичних рис, притаманних творчості представників школи Михайла Бойчука, простежено зв'язок цих особливостей з конкретною суспільно-політичною ситуацією, що склалася в Україні в першій третині ХХ ст.

Рассмотрены особенности экспрессионистических качеств, присущих творчеству представителей школы Михаила Бойчука, связь этих особенностей с конкретной общественно-политической ситуацией, сложившейся в Украине в первой трети ХХ в.

The article deals with the peculiarities of expressionism features in creative works of Mykhailo Boichuk school representatives and connection of these features with specific public-political situation in Ukraine of the first third of the 20th century.


Ключ. слова: українське мистецтво, школа Михайла Бойчука, бойчукізм, експресіонізм, гравюра
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)61-234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Соколюк Л. Д. 
Сакральне в творчості Михайла Бойчука / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 3. - С. 3-13. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено особливості духовного світу, що знайшли відображення у релігійному та світському мистецтві Михайла Бойчука.

Исследованы особенности духовного мира, нашедшие отражение в религиозном и светском искусстве Михаила Бойчука.

The article deals with peculiarities of sacral world of Mykhailo Boichuk which was reflected both in his religious art and in his secular art.


Ключ. слова: українське мистецтво, бойчукізм, релігійне малярство, сакральність, національний образ світу
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)6-8Бойчук М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Соколюк Л. Д. 
Формоутворення та естетичне сприйняття в українському народному мистецтві / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 2. - С. 34-38. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання про необхідність розробки концепції формоутворення як цілісної системи, про використання результатів нових наукових напрямків в етнології для вивчення особливостей формоутворення й естетичного сприйняття в українському народному мистецтві.

Рассмотрен вопрос о необходимости разработки концепции формообразования как целостной системы, об использовании результатов новых научных направлений в этнологии для изучения формообразования и эстетического восприятия в украинском народном искусстве.

The article deals with the necessity of creating form making as a complete system and with the use of the results of new scientific tendencies in ethnology etc. for studying form making and aesthetic perception in Ukrainian folk art.


Ключ. слова: українське народне мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво, формоутворення, естетичне сприйняття
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)0-5 + Ю812.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Соколюк Л. Д. 
Художники-євреї як представники бойчукізму в Україні / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 2. - С. 51-62. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено творчість художників-євреїв М.Шехтмана, Б.Бланка, М.Фрадкіна, які належали до течії бойчукізму - одного з найяскравіших явищ українського "розстріляного Відродження", в якому цих авторів, перш за все, приваблювало повернення до національних коренів.

Освещено творчество художников-евреев М.Шехтмана, Б.Бланка, М.Фрадкина, относивших себя к бойчукизму - одному из наиболее ярких явлений украинского "расстрелянного Возрождения", в котором этих художников, прежде всего, привлекало возращениек к национальным корням.

The article deals with creative activity of Jewish artists M. Shekhtman, B.Blank, M.Fradkin as representatives of Boitchukism - one of the brightest trends of Ukrainian "killed Renascence". Boitchukism attracted these Jewish artists mainly by turningartists to national roots.


Ключ. слова: українське мистецтво, "розстріляне Відродження", школа М.Бойчука, бойчукізм, живопис, графіка, єврейське мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр=Євр)61-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Соколюк Л. Д. 
Художній образ у дизайнерських рішеннях / Л. Д. Соколюк, В. М. Богуславський // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 3. - С. 21-24. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проведено порівняння особливостей художнього образу в мистецтві і дизайні, в якому він проявляється менш наочно. Висвітлено питання про національний елемент в українському дизайні, пов'язаний із зоровими формами інформації, у першій третині ХХ ст., що надає дизайнерським образам особливої неповторності.

Проведено сравнение особенностей художественного образа в искусстве и дизайне, в котором он проявляется не так наглядно. Освещен вопрос о национальном элементе в украинском дизайне, связанном со зрительными формами информации, в первой трети ХХ века, что придает дизайнерским образам особую неповторность.

The article compares the peculiarities of art image in art and design, which it appears no so graphically. The author analyses the problem of national element of Ukrainian design of the first third of the 20th century, connected with visual forms of information. It gives special originality the image of design.


Ключ. слова: українське мистецтво, дизайн, художній образ, національна своєрідність
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.3(4Укр)61-17

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Соколюк Л. Д. 
Михайло Бойчук і польська культура / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 23-28. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто вплив духовної атмосфери Кракова кінця ХІХ - початку ХХ ст. на формування світосприйняття та мистецьких поглядів Михайла Бойчука - засновника бойчукізму, а також зв'язок творчої діяльності художника і С.Налепинської-Бойчук з польською культурою в 1910-1920 рр.

Рассмотрено влияние духовной атмосферы Кракова конца Х1Х - начала ХХ века на формирование мировосприятия и художественных взглядов Михаила Бойчука - основоположника бойчукизма, а также связь творческой деятельности художника и С.Налепинской-Бойчук с польской культурой в 1910 - 1920-х годах.

The article deals with the influence of spiritual atmosphere of Krakiv late 19 - beginning 20th centuries on the formation world outlook and art views of Mykhailo Boichuk - the founder of Boichukism and the connection of creative activity of artist and Nalepynska-Boichuk with Polish culture of 1910-1920-es.


Ключ. слова: українське мистецтво, мистецька освіта, Бойчук, краківська школа
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 + Щ143(4УКР)61-183(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Соколюк Л. Д. 
Проблема національного стилю в українському мистецтві ХХ-початку ХХІ століття / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 72-75. - укp.

Розглянуто концепцію національної самобутності різних народів світу. Висвітлено проблему національної форми за сучасних умов.

Рассмотрено концепцию национального своеобразия разных народов мира. Освещена проблема национальной формы в современных условиях.

The concept of a national originality of different nations of the world. A problem of the national form in modern conditions.


Ключ. слова: національний стиль, X століття
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(4Укр)64-2-17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Соколюк Л. Д. 
Художники-поляки в культурной жизни Харькова ХІХ - первой трети ХХ века / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 9. - С. 137-146. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Розглянуто діяльність художників-поляків Б.Клембовського, Г.Семирадського, Б.Цибіса як представників художньої культури Харкова, їх внесок у розвиток мистецтва та вплив місцевої творчої атмосфери, системи художньої освіти на формування таланту польських митців.

Рассмотрена деятельность художников-поляков Б.Клембовского, Г.Семирадского, Б.Цибиса как представителей художественной культуры Харькова, их вклад в развитие искусства и влияние местной творческой атмосферы, системы художественного образования на формирование таланта польских художников.

The article deals with the activity of Polish artists B.Klembovsky, H. Semiradzky, B. Tsybis as representatives of art culture in Kharkov, their contribution to the development of art in the city and the influence of the local creative atmosphere, of the system of art education on the formation of the talent of Polish artists.


Ключ. слова: искусство, польско-украинские связи, художественная жизнь, культура
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр-2Хар=Пол)53-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Соколюк Л. Д. 
Бойчукіст Василь Седляр як ідеолог-теоретик АРМУ / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 125-135. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто діяльність бойчукіста В.Седляра як ідеолога-теоретика Асоціації революційного мистецтва України (АРМУ), відповідність її теоретичних засад завданням, що стояли перед українським мистецтвом 1920-х рр., а також місце АРМУ серед інших художніх об'єднань в колишньому СРСР.

Рассмотрены деятельность бойчукиста В.Седляра как идеолога-теоретика Ассоциации революционного искусства Украины (АРМУ), соответствие ее теоретических принципов задачам, которые стояли перед украинским искусством 1920-х гг., а также место АРМУ среди других художественных объединений в бывшем СССР.

The article analyses the activity of Boichukist V.Sedlyar as an ideological theoretician of the Association of Revolution Art of Ukraine (ARMU), the conformity of its theoretical principles to the problems of Ukrainian art of the 1920-es and ARMU position among others art unions in the former USSR.


Ключ. слова: українське мистецтво 1920-х років, бойчукізм, В.Седляр, АРМУ, теоретичні принципи
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 + Щ103(4УКР)61-29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Соколюк Л. Д. 
Неовізантизм та його еволюція у творчій практиці школи М.Бойчука / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 37-51. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Створення М.Бойчуком своєї школи розглянуто як одне з найважливіших завдань на шляху до відновлення національної самобутності українського мистецтва. Розкрито еволюцію школи: неовізантизм - "український монументалізм" (бойчукізм) та еволюцію творчого методу М.Бойчука в залежності від соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено, що педагогічні методи і творчий метод школи, її мистецька практика співзвучні з проблемами і пошуками у світовій художній культурі ХХ стю., одним із яскравих явищ якого була культура українського національного відродження. Акцентовано, що бойчукізм було знищено в колишньому СРСР шляхом репресивних заходів через те, що концепція розвитку українського мистецтва М.Бойчука не відповідала політичним ідеям Й.Сталіна. Звернуто увагу на актуальність бойчукізму в сучасних умовах - як для осмислення Україною своєї національної спадщини, зруйнованої за часів тоталітаризму, так і для усвідомлення майбутнього українського мистецтва, подальших перспектив його розвитку.

Раскрыто, что М. Бойчук создал новый синтетический художественный метод, соответствующий проблемам украинского искусства первой трети ХХ в. Выявлено, что важнейшим фактором осуществления программы М.Бойчука должна была стать школа нового украинского искусства. Первая попытка ее создания была предпринята художником в Париже в конце 1900-х годов, а результат - участие в выставке "Салон независимых" в 1910 г. в столице Франции и оценка школы критикой как новое направление в европейском искусстве - "неовизантизм". Обращено внимание на то, что школа М.Бойчука формировалась в контексте украинской национальной идеи, которая стала основой украинского национального возрождения. Рассмотрена, начиная с неовизантизма, школа М.Бойчука, которая прошла ряд этапов в зависимости от социально-исторических и политических изменений в Украине. В 1920-е гг. она рассматривалась как школа украинского монументализма, а направление в искусстве - как бойчукизм.

Выявляется, что педагогические принципы и творческий метод школы перекликаются с художественными проблемами и поисками как в мировом, так и в украинском искусстве первой трети ХХ в., а бойчукизм был уничтожен в бывшем СССР путем репрессивных мер, так как концепция развития украинского искусства М.Бойчука не соответствовала политическим целям Сталина и его концепции "социалистической культуры". Акцентируется на актуальности бойчукизма в современных условиях - как для осмысления Украиной своего национального наследия, разрушенного в период тоталитаризма, так и осознания будущего украинского искусства, перспектив его дальнейшего развития.


Ключ. слова: українське мистецтво першої третини ХХ ст., українське національне відродження, школа М.Бойчука, неовізантизм, бойчукізм, "український монументалізм", концепція розвитку, зв'язок з промисловим мистецтвом, європейський контекст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)61-2 + Щ103(4Укр)61-8 Бойчук М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Соколюк Л. Д. 
Біля витоків українського дизайну [Електронний ресурс] / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 12. - С. 116-124. - Бібліогр.: 23 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Проаналізовано філософське обгрунтування "виробничого" руху першої половини 1920-х рр. в Росії, його вплив на характер мистецької освіти в Україні та на спрямованість школи М.Бойчука. Бойчукізм розглянуто в контексті витоків українського дизайну.

Проанализировано философское обоснование "производственного" движения первой половины 1920-х гг. в России, его влияние на характер художественного образования в Украине и на направленность школы М.Бойчука. Бойчукизм рассмотрен в контексте истоков украинского дизайна.

The article analyzes the philosophic basis of the "production" movement at the first half of 1920-es and their influence on art education in Ukraine and Boichuk's school direction in this period. Boichukism is considered among sources of Ukrainian design.


Ключ. слова: "виробничий" рух, мистецька освіта, бойчукізм, український дизайн
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР)61-2 + Щ103(4УКР)61-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Соколюк Л. Д. 
Метафори й асоціації у творчості братів Костяннікових [Електронний ресурс] / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 4. - С. 173-181. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Проаналізовано творчість братів Анатолія та Бориса Костяннікових, що навчалися у Харківському художньо-промисловому інституті як своєрідне явище у сучасному мистецькому процесі. Розкрито творчі принципи та стильові особливості живопису цих майстрів.

Проанализировано творчество братьев Анатолия и Бориса Костянниковых, которые обучались в Харьковском художественно-промышленном институте, как своеобразное явление в современном художественном процессе. Раскрыты творческие принципы и стилевые особенности живописи этих мастеров.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-2 + Щ143(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Соколюк Л. Д. 
Становлення графічного дизайну в Харкові в 1920-ті рр. (майстерня В.Д. Єрмілова) [Електронний ресурс] / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 11. - С. 130-140. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто систему викладання в майстерні В. Єрмілова в Харківському художньому технікумі в 1920-ті роки. Проаналізовано навчальні завдання Єрмілова-педагога та їх спрямованість на формування нової пластичної мови - мови дизайну, зокрема графічного.

Рассмотрена система преподавания в мастерской В. Ермилова в Харьковском художественном техникуме в 1920-е годы. Проанализированы учебные задания Ермилова-педагога и их направленность на формирование нового пластического языка - языка дизайна, в частности графического.

The article gives the consideration of the teaching system in 1920-es of the art studio of Vasyl Yermilov in the Kharkiv art college. The educational tasks of Yermilov-teacher and their direction to the formation of new plastic language - language of design, in particular graphic, are analyzed.


Ключ. слова: Єрмілов, майстерня, система викладання, пластична мова, дизайн
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР-2ХАР)2 + Щ153(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Соколюк Л.  
Хто він, Михайло Зубар? / Л. Соколюк // Народознав. зошити. - 2004. - № 3-4. - С. 527-528. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68851 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Соколюк Л. Д. 
Михайло Бойчук та його концепція розвитку українського мистецтва (перша третина ХХ ст.) : Автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 17.00.05 / Л. Д. Соколюк; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2004. - 35 c. - укp.

Висвітлено мистецьку діяльність М.Бойчука та проаналізовано його концепцію розвитку українського мистецтва у XX ст. Визначено роль школи М.Бойчука у процесі відновлення національної самобутності українського мистецтва. Розкрито етапи розвитку школи М.Бойчука - від неовізантизму до "українського монументалізму" (бойчукізму), проаналізовано еволюцію творчого методу митця, з'ясовано вплив на його формування соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено зв'язок педагогічних та творчих методів школи з проблемами та творчими пошуками у світовій художній культурі першої третини XX ст., одним з яскравих явищ якої є культура українського національного відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 Бойчук, М. + Щ103(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331255 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського